diumenge, 23 de maig del 2021

Segon SOCC de primavera a Arbolí.

Amenaçava pluja, però finament ens ha respectat i ha començat tot just quan acabem el recorregut. El resultat, doncs, perfectament homologable als altres anys. Potser menys rapinyaires, és clar, però la resta igual. El més interessant del projecte SOCC es manté; la continuïtat.

divendres, 21 de maig del 2021

Forats.

Diverses espècies d'ocells a casa nostra fan el niu en forats. Probablement els més coneguts són les mallerengues, com aquesta carbonera, i els picots, com aquest negre. Però podem també trobar forats en arbres o en altres llocs ocupats per pardals comuns, estornells o espècies més escasses, com el mussol pirinenc.

dimecres, 19 de maig del 2021

Més espècies noves al nostre arxiu.

Doncs ara en dos dies, dues espècies que noves al nostre arxiu. Bé, en realitat una ja la teníem, el gall fer, però del temps de les diapositives i no pas amb la qualitat de les imatges que vam obtenir dilluns. I l'altre, el mussol pirinenc, un veritable privilegi poder veure'l de dia, de tan a prop i poder-lo fotografiar. És un moixonet preciós, i molt escàs, a més a més, nocturn. Un goig poder-lo compartir.

diumenge, 9 de maig del 2021

Primer SOCC de primavera a Pratdip.

Avui, amb un temps magnífic, hem pogut fer el primer recorregut del SOCC a Pratdip, al barranc de la Dòvia. Sorprenentment, per ser el primer dia sense cap mena de restricció de mobilitat per Covid19, també hem tingut la vall per a nosaltres sols. Potser és perquè matinem molt? En definitiva, una bona jornada de gaudi de la natura i la biodiversitat, ara que encara podem.