L’any 1988, gràcies a la decisiva intervenció de la Fina Masdéu i del Ramon Salvat, vàrem poder publicar, finalment, el llibre Els ocells al Camp de Tarragona. Malgrat que havia estat redactat i treballat des de 1983, no va ser fins aquell any que el Centre de Lectura es va decidir a publicar-lo.
Des d’aleshores, òbviament, el coneixement de les poblacions d’ocells al Camp de Tarragona ha variat molt, fins i tot el mateix poblament d’espècies ornitològiques ha variat i està variant.
Ara, mercès al format digital, podem oferir de forma totalment actualitzable al dia i interactiva, un recull de les dades existents sobre ocells al Camp, Quins hi ha, quan i on són i fins i tot quants n’hi ha alguns cops. Aquesta és la intenció d’aquest blog.
dissabte, 9 de novembre del 2024
El xoriguer atrapat.
Amb l'ajuda dels treballadors de l'empresa, alliberem la femella de xoriguer que havia quedat atrapada a la lletra P de la nau. Ja vola sense problemes.
dijous, 7 de novembre del 2024
El Saler.
Sempre s'ha dit; d'una crisi n'has de treure una oportunitat. Això ha passat fa un parell d'anys a l'estany Gelat, a Mont-roig. Des que el tren ja no passa per l'antiga via, prop de la mar, i ara passa pel corredor mediterrani, el lloc per on passava abans el tren és ara la millor talaia per a observar ocells a l'estany, ja que és enlairat i prou lluny.
Doncs ara està passant el mateix a l'estany del Saler, als aiguamolls de Torredembarra i el Creixell. Encara que per un període indefinit de temps, els trens no passen per la via vora la mar, ja que el túnel de Roda no és operatiu. Així, la via ha esdevingut, si més no de moment, el millor lloc per a observar ocells a l'estany, ja que no s'hi fa cap mena de gestió i aquest és l'únic punt enlairat per damunt del canyís que et permet veure el què hi ha a la làmina d'aigua. Avui mateix, per exemple, una polla blava, que mai no l'hauria vista si no fos per aquest lloc privilegiat, impossible d'aprofitar fins ara...si no et volies jugar la vida.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)